Social media to wykorzystanie technik internetowych pozwalających na aktywną komunikację z użytkownikiem, a nie tylko pasywne podawanie informacji. Jest to trend, który istnieje od wielu lat, a którym świat biznesu zaczął się interesować całkiem niedawno w wyniku popularyzacji serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy nk.pl.
Wymagania, możliwości i zagrożenia
Social media to stosunkowo nowe medium przekazu dla firm - jest ono również dość rewolucyjne w kontekście wymagań, jakie za sobą niesie. W kontekście biznesowym oznacza ono tworzenie
społeczności wokół firmy, związaną z jej sferą działania (czy to za pomocą bloga, forum,
czy serwisu społecznościowego).
Wiąże się to często z dzieleniem się informacją i innymi zasobami firmy za darmo, bez natychmiastowych korzyści. Wymaga czasu oraz chętnego do komunikacji specjalisty z własnej branży, który aktywnie wyszukiwał będzie już istniejących społeczności i poprzez własny udział w dyskusji zachęcał uczestników tych społeczności do śledzenia informacji o naszej firmie.
Ponieważ komunikacja za pomocą social media bardziej przypomina kontakty międzyludzkie niż biznesowe, należy liczyć się z koniecznością pokazania "ludzkiej twarzy" firmy, co samo w sobie dla niektórych może wiązać się z pewnym oporem.
GRAFINET web solutions oferuje usługi, które pozwalają na rozpoczęcie kampanii w poniższych mediach społecznościowych.